Letenka je zmluva medzi cestujúcim uvedeným na letenka a leteckou spoločnosťou. S výnimkou niektorých nízkonákladových leteckých spoločností, absolútna väčšina leteckých spoločností zmenu mena neumožnuje. V prípade, že konkrétna letecká spoločnosť zmenu mena cestujúceho neumožnuje a pôvodného cestujúceho je nevyhnutné nahradiť novým, toto je možné iba zakúpením novej letenky pre nového cestujúceho (v závislosti od disponibility voľných miest a aktuálnej cene letenky) a následným stornom a refundáciou letenky pôvodného cestujúceho (opäť v závislosti na stornopodmienkách pôvodnej letenky).
Storno letenky znamená zrušenie platnosti konkrétnej letenky a zrušenie rezervovaného miesta na letoch, na ktoré bola letenka vystavená. Refundácia letenky je transakcia refundácie vratnej časti hodnoty letenky. Vratná časť každej jednej letenky je definovaná leteckou spoločnosťou individuálne pre každú jednu letenku.
Storno letenky je veľmi krátky technologický úkon. Časové trvanie procesu refundácie letenky je však závislé od podmienok letenky (stanovených leteckou spoločnosťou), alebo, v prípade neštandardných refundácií (úmrtie cestujúceho alebo osoby blízkej, zrušený niektorý let atď. ) je od dĺžky spracovania refundácie zo strany príslušného oddelenia leteckej spoločnosti. Časový interval procesu refundácie sa preto môže pohybovať v rozpätí 7 dní - 3 mesiace.
Ceny leteniek ovplyvňuje dopyt po cestovaní, aktuálna alebo predpokladaná obsadenosť letov a sezónnosť. Letecké spoločnosti preto ponúkajú rôzne akciové - nízke - ceny leteniek v čase, kedy je po cestovaní nízky dopyt (mimosezónne termíny) a kedy sú lietadlá iba slabo obsadené (velký časový predstih).
Otvorené letenky (OPEN) letecké spoločnosti už takmer neponúkajú. Požiadavka na flexibilitu (napr.) spiatočného letu rieši dvoma spôsobmi.
Prvým je kúpa letenky iba do destinácie s tým, že letenka na spiatočný let bude kúpená až v čase, kedy už bude termín a čas návratu definitívne známy.
Druhým je kúpa takej letenky na oba smery, ktorá umožňuje za príslušný poplatok termín spiatočného letu zmeniť a zároveň ktorej platnosť (najneskorší možný termínu návratu) je dostatočne dlhá a pokrýva predpokladaný termín spiatočného letu aj s primeranou rezervou.
V prípade takejto požiadavky nás prosím kontaktujte, nakoľko do niektorých destinácií nie je možné cestovať s jednosmernou letenkou, resp. kúpa dvoch samostatných jednosmerných leteniek môže byť finančne veľmi neefektívna. Radi Vám poradíme a navrhneme najoptimálnejšie riešenie.
Nie, jednou zo základných podmienok platnosti leteniek veľkej väčšiny leteckých spoločností je, že cestujúci je povinný absolvovať všetky lety uvedené na letenke a to v poradí, v akom sú na letenke uvedené. V prípade vynechania čo i len jedného z letov letenka automaticky stráca platnosť a rezervácia miest v ďalších letoch je automaticky zrušená.
Výnimkou z uvedeného sú iba letenky niektorých nízkonákladových leteckých spoločností.
V prípade, že sa Vám naskytnú dôvody, pre ktoré lety nemôžete použiť v poradí v akom boli vystavené, bezodkladne nás prosím kontaktujte a pokúsime sa nájsť riešenie, ako aspoň určitú časť jej hodnoty zachrániť (napr. zmenou smerovania).
Konkrétne sedadlo je možné, v závislosti od ceny letenky a jej podmienok, rezervovať bezplatne, alebo po zaplatení príslušného poplatku stanoveného leteckou spoločnosťou.
Výnimkou môžu byť sedadlá, ktoré sú vopred z ponuky vylúčené a ktoré je možné obsadiť alebo iba konkrétnymi cestujúcimi (sedadlá s detským košíkom určené pre cestujúcich s malými deťmi), alebo sedadlá ktorých obsadzovanie si vyhradzuje letecká spoločnosť až počas fyzického check-ingu na letisku, nakoľko je tieto možné obsadiť iba cestujúcimi spĺňajúcimi viaceré interné kritériá (napr. sedadlá pri núdzových východoch a pod..).

Máte otázky?
FAQ sa snažíme pravideľne dopĺňať ale pokiaľ ste nenašli odpoveď na Vašu otázku, kontaktujte nás.